مبانی نظری نگرشهای ناکارآمد
📜پروپوزال رشته عمران سازه📜پروپوزال رشته مهندسی عمران گرایش سازه📜استاندارد حسابداري صورتهاي مالي تلفيقي و حسابداري سرمايهگذاري در واحدهاي تجاري فرعي📜تحقیق استاندارد حسابداري بحث اصول و ضوابط حسابدارى و حسابرسى📜تحقیق اساسنامه شركت سهامي خاص تربت گستر📜تحقیق اساسنامه شرکت سهامی خاص📜تحقیق ارزيابي سهام عادي📜تحقیق بررسی ارزيابي سهام از طريق تجديد ارزيابي دارايي ها📜پروپوزال مهندسي عمران گرايش سازه📜تحقیق امور دارایی DRG📜آييننامة ارائة خدمات مشاوره و سبدگردانی اوراق بهادار📜تحقیق حسابداري مديريت استراتژيك در یک آلمانی📜تحقیق كنترل موجودي انبار در شرکت📜پروپوزال رشته علوم تربيتي و روانشناسي📜پروپوزال رشته ریاضی کاربردی گرایش آنالیز عددی📜پروپوزال رشته کشاورزی📜پروپوزال رشته مهندسی صنایع📜پروپوزال رشته علوم و صنایع غذایی📜پروپوزال رشته صنایع غذایی📜تحقیق كنترل موجودي انبار یک شركت محصولات كاغذي📜پروپوزال رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی گرایش تکنولوژی مواد غذایی📜تحقیق حسابداری مالی📜گزارش کارآموزی حسابداری در بانک صادرات📜پروپوزال رشته صنایع📜تحقیق صورتهاي مالي یک كارگاه توليدی
یکی از برترین فایل های قابل دانلود با عنوان مبانی نظری نگرشهای ناکارآمدآماده دریافت می باشد .
پیشینه ومبانی نظری تحقیق نگرشهای ناکارآمد
توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)- همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
- توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
- پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
- رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
- منبع : دارد (به شیوهAPA)
- نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
معادل واژه Attitude در فارسی، نگرش، ایستار، طرز رفتار، طرز تلقّى، پنداشت، طرز تفکر بر اساس مفروضات پیشین و مانند آنها ترجمه شده است. (آذربایجانی 1382، 136)، در اصطلاح، تعاریف بسیاری در مدیریت و روانشناسی از نگرش شده است كه در ذیل به برخی از آنها اشاره میشود: نگرش یا طرز تلقی عبارت از آمادگی برای واكنش ویژه نسبت به یك فرد، شیء، فكر یا وضعیت است. (رضاییان 1389، 202)، نگرش مجموعهای از اعتقادات، عواطف و نیات رفتاری نسبت به یک شیء، شخص یا واقعه است. به عبارتی تمایل نسبتاً پایدار به شخصی، چیزی یا رویدادی است که در احساس و رفتار نمایان میشود (قلیپور 1386، 108). نگرش ارزیابی یا برآوردی است که به صورت مطلوب یا نامطلوب درباره شی یا فرد یا رویدادی صورت میگیرد. نگرش بازتابی از شیوه احساس فرد نسبت به یک چیز یا یک فرد است. مثلا هنگامی که میگوییم «کارم را دوست دارم» نگرش خود را درباره کار ابراز مینماییم (رابینز 1376، 40). به حالتى ذهنى یا عصبى حاکى از تمایل، که از طریق تجربه سازمانیافته و بر پاسخهاى فرد به تمامى موضوعات و موقعیتهایى که با آن در ارتباط است، تأثیرى جهتدار یا پویا دارد، نگرش گفته میشود. (برگ 1378، 538)، نگرش نشاندهندهی اثر شناختی و عاطفی به جای تجربهی شخصی از شیء یا موضوع اجتماعی مورد نگرش و یک تمایل به پاسخ در برابر آن شیء است. نگرش در این معنی یک «مکانیسم پنهانی» است که رفتار را هدایت میکند (کریمی 1387، 162). نگرش، نظری است كه درباره افراد، چیزها یا رویدادها ابراز میگردد. و منعكسكننده نوع احساس فرد درباره آن است (رابینز 1387، 280). نگرشها، با توجه به تعاریف مزبور، در زمینهسازى و شکلدهى به رفتارها، ایجاد انگیزشها، ارضاى نیازها و جهتدهى به گرایشها تأثیرى جدّى دارند. به همین دلیل، مطالعه آنها بخش عمدهاى از روانشناسى اجتماعى را به خود اختصاص داده است (آذربایجانی 1382، 137)، هیچ مفهوم مجرّدى نتوانسته است همچون مفهوم «نگرش»، موقعیت عمدهاى در روان شناسى اجتماعى کسب کند. (روش بلاو و نیون 1390، 119).
2-3-2- عناصر نگرش
نگرشها دارای سه بعد شناختی، عاطفی و رفتاری بدین شرح میباشند:
1. بخش شناختی آن عبارت از باورها و ارزشها و اطلاعات درباره هدف شناخته شده به وسیله فرد است.
2. بخش عاطفی آن شامل احساسها و عواطف درباره هدف، فرد، فكر، رخداد یا شیء است.
3. بخش رفتاری آن از نگرش سرچشمه میگیرد و به نیت «رفتار به صورت معین» بر میگردد.
این اجزاء جدای از یكدیگر نیستند. (رضاییان 1389، 202)، جِرد هم معتقد است عناصر تشکیلدهنده نگرش از همین سه عنصر میباشد اما با این بیان:
1. مولفههای شناختی عبارت است از آگاهی، فهم و دانش نسبت به وجود محصول.
2. مولفههای عاطفی عبارت است از ارزیابی، دوست داشتن و ترجیح دادن یک محصول بر محصول دیگر.
3. مولفههای رفتاری عبارت است از گرایش، میل، قصد خرید و آزمایش کردن یک محصول (بُهنر و وانِک 1384، 17).